30.8.10

flamboyant

Dagen gick väldigt bra fast jag dock bara sov max tre timmar i natt. Jag slet mig upp efter några minuters fundering om jag orkade leva eller inte. Men tillslut så fick jag mig till duschen och smetade in mig i tvål så jag kom tillbaka till livet. Blödde litegrann ur käften då jag har en tand som försöker tränga sig ut ur tandköttet. Men nog om mina upptäcksfärder i duschen.

Hann på sekunden tunnelbanan för att ta mig till vasaplan, blev lite starstrucked när jag såg Nour El-Refai stiga ombord på samma station som jag. Började direkt efter detta känna att min mage ville ha mer än två glas yogurt till frukost. Men det gick inte göra något åt detta, så jag fortsätta åka till skolan.

Ännu en gång var det intressant att få se om jag fick ha kompisar denna dag också. Jag fick en kram på morgon! Sedan så var det såklart en timme av att sitta och inte bry sig om trivselregler. Jag menar, varför i helvete skall jag bry mig om vi har en taskig nedsutten soffa i klassrummet som vi ändå inte får ligga i på lektioner, och varför skall jag bry mig om folk är intresserade av att ha en vattenkanna i klassrummet, det är väl bara att göra det, vi behöver inte slösa en timme på att ta upp sådana frågor och vrida och vända. Needless to say så knäppte jag upp skjortknapp för skjortknapp och försökte få bort den mesta irritationssvetten.

Ännu en gång blev det olika platser man skulle gå på för att kolla på diverse saker, och vår oehört flamboyant studierektor får mig att dra på smilbanden varje gång. Kan ge ett exempel på hur han beter sig, no skemt.



I alla fall så har jag nu gjort mina val för måndagarnas lektioner. Mina måndagar kommer att se ut ungefär på detta sätt.

8:40 Klassmöte
10:10 rast
10:30 Litteratur (Kommer läsa böcker i biblioteket)
12:00 Lunch
13:00 Skrivande (Sitta och skriva vad man än önskar)
14:30 slut

Det låter fint, men jag är rädd, för imorgon skall vi ut och segla, jag vill spy redan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar