4.8.10

Abonnemang and shit.

Har kollat runt vilket Internetabonnemang jag skall skaffa nu, jag blev ängslig när jag såg hur mycket det kostade för att få en acceptabel uppnivå så jag kan skicka ut mitt trams till världen. Men det är det värt! Jag överväger att skaffa fast telefoni då det var billigt och i fall att min mobil trillar bort så har jag en sejfty. Har våldsmailat CSN också om några små frågor jag hade, och har kollat hur jag åker tunnelbana för att komma till skolan. Lade märke till att om jag åker buss så behöver jag bara gå ett par meter, men det tar däremot 20 minuter att komma fram. Kanske blir så att jag åker buss till skolan.

Om jag inte tar bussen så blir det att ta Röda linjen från Gärdet till Tcentralen sedan Blå linjen till Kungsträdgården och gå de jobbiga metrarna till Slupskjulsvägen 12 bredvid moderna museet där min Skola ligger.

Annars går jag från Sandelsgatan till Kallskärsgatan, tar buss mot Karl XII:s torg och byter till bussen mot Skeppsholmen. Det tar tjugo minuter och det är bara 300 meter gångväg då. Tar jag tunnelbanan måste jag gå mer än två kilometer, då blev jag slö.

2 kommentarer: