30.11.10

River en vacker dröm

Alla vill se dala nu Håkan hellström, Som allas vår vispoet sjöng på sitt senaste album, på den låten som egentligen inte skulle släppas, men som blev så god mottagen att den blev en instant hit. Jag sitter här nu en snöig natt i november, lite kall och förvirrad i huvudet, många dagar har gått, och många dagar kommer från och med nu. Jag trodde jag var menad att leva under snötäcket och inte kunna andas. Men nu så lever jag ovanför och innanför ett par väggar där luften går igenom mig på ett underbart vis. Jag är menad för detta, jag är inte menad för något annat. Hur jag än försöker så vet jag att detta är precis det som alltid skall vara.

Jag kanske drömmer, jag kanske är vaken. Men en sak vet jag, jag vaknar upp med dig naken.
Det är okej med tystheten just nu, så länge jag låter dig få sova och göra vad du skall imorgon, min okompatibilitet med sömn skall ej störa. Jag håller mig tyst som en mus och fäster mina ögon på snöfyllda fasader med julstjärnor och stearinljus. Vi ses om några timmar, ha det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar