25.5.11

Allmosor

Igår så fick jag slängt i mitt fejs att jag hade glömt skriva en abstract till engelskan. Jag fick då erfara mina enorma skills i ordbajseri på den engelska fronten, den har suttit i en annan gång också då jag  hade glömt skriva till sista dagen. Jag satte hemma hos min gode vän herr Mckie och skulle väl förereda mig för någon vinglig färd med sidomålet att inte ramla ner på tunnelbanan och bli någon sorts mos samtidigt som den andra vandrar till fel sida perrongen och fel våning om hamnar i akalla eller möjligtvis skärharlem. I alla fall så insåg jag då efter ett glas vin för mycket att jag var tvungen att skriva denna korta uppsats om min hemstad för att ens kunna få några somhelst betyg i engelska då vi inte har engelska så ofta. Efter en svepning av två glas så intog jag position med fingrarna och i en stående ställning tror jag, på en lite skitig maciiiintosh. Det blev i alla fall lite längre än ett a4'a och jag fick sedan tillbaka den och den enda kommentaren var att den var riktigt bra och jag hade inte som helst fel på själva grejen. Ibland undrar jag om jag är en högfungerade pseudo-alkoholist.

Idag fick jag reda på att CSN beviljat mig för nästa termin, det känns skönt, så jag slipper gå omkring och ha ångest över detta hela sommaren i alla fall. Idag fick jag också det lilla sutdiebidraget. Betalade en jävla inkasso på comhem som är fittor tills man gnällt på dem tillräckligt. Så då har jag 1500 kvar och har lägenheten, mobilen, sjukhusräkningar och internet att betala. Sen måste jag leva också. Ni ser ju att det är helt omöjligt. Därav kommer jag att behöva vara en jobbig son och ringa till mina föräldrar och be om lite allmosa. Det mår jag dock lite dåligt över.

Då slänger jag in en orelaterad gammal bild. Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar