23.5.11

Det var en stund sedan.

Ligger i sängen och kallsvettas litegrann. Kollar på katten som inte riktigt vet vad hon vill göra. Har attackerat mitt täcke i en halvtimme och likt ett narkolepsioffer somnat tillochfrån. Nu fann hon sin plats vid alla kablar och grenuttag för en stund, jag tror något snart kommer att välta.

Har för andra gången planterat krasse lite överallt i lägenheten, den frodas gott i en av krukorna  (gjorda av vinlådor) men i den andra lådan där jag planterade dem så dog de rätt så fort. Detta beror dock på att Kornelia hittade någon sorts nöt ute i skogen som vi planterade och har nu blivit ett miniträd. Solroserna är också på gång, jag råkade massakera en av dem när jag försökte para den med en ros, men vi hade fortfarande en kvar som kunde ta över förstaplatsen som störst.

Jag har på senaste tiden besökt sjukhuset lite fram och tillbaka, detta beror på att jag fick veta att mitt hjärta inte är vad det borde vara. Blodprov har tagits och ekg har satts in. Snart skall jag få svar vad det kan vara. Katten hoppade just nu från ena sidan fönsterbrädan till skrivbordet, men missade skrivbordet och landande på magen på golvet. Fick höra lite flyktigt att om jag inte gör något åt detta kan jag få stroke vid trettio års ålder. Något jag inte är så sugen på.

Har levt väldigt knapert då vi har varit två stycken på mitt bidrag plus att över tusen dollars gått till sjukhus osv. Så har börjat reklamera saker i sinne för att ha råd att leva. Jag var inte medveten om att företag skickade ut presentkort så lätt. Så länge man klagar på något som är riktigt så känns det okej för mig i alla fall. Gratis mat är aldrig fel. Summan vi är uppe i nu har jag dock inte räknat ut och det kommer jag nog inte göra publikt.

Tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar