24.5.11

Drivel


Det känns som det har varit sommar här i Stockholm hela vintern, men nu börjar det riktigt göra sitt irriterande intåg. Jag kan knappt ha stationära påslagen utan att det rinner svett nedför nacken på en och blöter ned mina kläder. Ännu mindre att man kan vistas i lägenheten på dagarna mer än en person.

Jag vet inte riktigt vad jag skall göra i sommar, jag vet att jag har fixat stadig inkomst denna sommar i alla fall, men det känns inte så intressant att språka om då det bara är ett temporärt fix men det är ett fix iaf. Jag vill spekulera i vad som kommer hända efter sommaren mer. Jag vill bo i kollektiv med er mina kära vänner, jag vill att vi skall kunna skrika på varandra varje dag om vem som ej har diskat. Vi måste göra det, annars tappar vi kontakten och blir kanske ledsna i ögat. Det känns jävligt onödigt då boende är något vi alla behöver fixa, vi måste göra något åt det, vi klarar oss inte utan varandra.

Ibland gillar jag verkligen att bara ligga ner på mage och kolla in i väggen utan något ljud eller aktivitet. Att ta en paus, att få vara själv och kontemplera livets alla frågor. Något som inte är fyskam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar