29.5.11

Söndagz

I förrgår införskaffades detta fina vin för den bekväma slanten alá 199kr boxen. Den hade en väldigt len smak och doftade angenämt. Hade en genomträngde smak av örter och vanilj. Något som jag uppskattar väldigt mycket då jag på senaste tiden mest har fått i mig vin med smak av lakrits så jag ville göra något helt annat, en så kallad kovändning kanske. Men något som skall informeras om är att dagen efter kommer din mage att ge ifrån sig magiskt outhärdlig doft. Huvudvärken är obefintlig fast varannan vatten inte följdes slaviskt.
Har börjat diskutera rasbiologi ganska mycket på senaste tiden. Nu menar jag inte mengele-rocknroll-rasbilogi utan mer etniciteters uppkomst och hur människan har förändras, däremot gillar jag att säga rasbiologi då det är så mycket stigma i att säga att det finns olika raser, men det är ju hur man vill se på saken, det handlar inte om det psykologiska, strikt det fysiologiska.


Här har vi början på en fin sallad som är in the making. Det består av Salladskål, Paprika (gul), Kryddmixen Franska Örter och lite salt. Det som kokas är makaroner i alla dess olika färger. Till sidedish blir det ett ägg och ramlösa smultron.


Här poserar Saouie stolt bredvid min nya "kruka" som fick frön i sig för några timmar sedan. Har planterat i ett litet mönster, vad som förhoppningsvis kommer börja växa är. Rädisa, Majs, Krasse, Solros och Basilika.



Här har vi cool tjej.



Och så var maten klar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar